Så kan det vara .

Tjo! Nu såhär på eftermiddagen så känns allt lite bättre. Var så ett pissdåligt humör imorse, så jag känner att jag behöver skriva av mig lite. Snart börjar skolan igen. Andra året av fyra, för min del. På gymnasiet. Jag tycker att skolan suger, det är så jobbigt att jag läser på sär-skolan när jag inte är handikappad. Folk å lärare brukar säga till mig "men David du passar där, du är ju lika annorlunda. Du är unik". Det börjar bli ganska jobbigt att höra. Folk brukar få höra det i en positiv bemärkelse men för mig är det bara negativt. Min medicin är slut. Jag äter en tablett varje morgon och en varje kväll. Dom ska göra mig lugnare och göra så att jag inte får mina "anfall" lika lätt, som dom kallar det.. skitläkare. Jag är väl människa som alla andra? Det jag behöver är kärlek, omtanke och någon att prata med, eller som lyssnar på mig. Jag behöver inte tabletter och utegångsförbud. Alltid när det är en stor helg eller liknande, så säger morsan å farsan "David, nu när det är midsommar så ska du väl vara hemma. Vi vill inte behöva sitta å vara rädda för att något ska hända". Om jag då svarar "nej mamma, jag ska gå ut men jag ska ta det lugnt." så får jag ofta svaret istället "DAVID DU HAR UTEGÅNGSFÖRBUD". om jag frågar varför så är det bara "FÖR ATT JAG SÄGER DET. MYCKET KAN HÄNDA NÄR DU GÅR UT".

Inte fan lyssnar jag på det. istället blir jag arg och tar mina saker, smäller igen dörren och drar. Är det bättre? Vad ska jag göra?

Nej David, du har en sjukdom. Du är unik. Du kan bli arg för lätt. Du har problem. Du ska vara hemma. Du ska inte ha något liv.

Är det verkligen rättvist? Jag vill inte finna mig i det längre!

//David.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om du vill får du följa mig ;)

2009-07-30 @ 14:04:12
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

har tyvärr inte bloglovin, missa inte min bloppis, har en snygg herrväska från fred perry till salu billigt, bland annat.

2009-07-30 @ 14:05:45
URL: http://lmsp.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

okej, va kul!

2009-07-30 @ 14:10:49
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

ja, tycker inte du det?

2009-07-30 @ 14:13:47
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Jessica

(Damp excisterar förresten inte längre :]) - ADHD är tyvärr en form av handikapp (ett funktionshinder) som kan rubba vardagen något enormt mycket (tro mig, jag vet!) - Den psykiska sjukdomen innebär att en del av hjärnan inte riktigt arbetar som den ska - främst med motoriken. När man har adhd fungerar inte vissa hjärnfunktioner, främst de som är viktiga för att man ska kunna planera och organisera sina handlingar som man ska.



Personer med neuropsykiatriska funktionshinder kan bland annat ha svårigheter med socialt samspel samt även ha koncentrationsproblem och inlärningssvårigheter. DAMP är numera definierad som ADHD i kombination med medfödd motorisk klumpighet.



Har du inte fått förslag att äta medicin för ADHD:n åtminstone? Concerta, ritalin, stratera? (råder dig dock INTE till att äta stratera i alla fall - och inte concerta som påverkar sömnen otroligt mycket)



Hur faller din adhd? Trötthet?

Jag nämligen somnar ÖVERALLT och klarar inte av en enda dag utan min medicin (jag äter concerta). Det är otroligt jobbigt. Min vardag har blivit bättre om man bortser från att jag nyligen blivit utkastad pga mitt beteende.. Öh.. Jaha!

skolan fungerar bra, tack och lov! Jag fick inte dyslexi, vilket känns underbart men tycker synd om alla andra som får det.



Livet är tyvärr inte rättvist hjärtat. Jag vet, alla vet. Men att du blir behandlad sämre är fel. Angående tider, att dina äldre syskon får vara ute mer.. Kan det ha med deras ålder att göra, eller att dina föräldrar faktiskt är MER oroliga över dig, att någonting ska hända och att du ska skada dig själv? jag tror verkligen inte att de gör så för att vara elaka, utan för att det bryr sig, och i framtiden kommer du förmodligen tacka dem.



Argumentera kan du, det är bara att du måste tro på dig själv! :) Vet du vad du kan testa när du känner att du börjar bli arg? (det är jättesvårt!) - Antingen kan du knyta ihop nävarna så hårt det bara går och stirra lite argt (om det är någon du KÄNNER! - annars kan det ses som hotande) - Då kanske dina föräldrar ser att du blir arg.. Eller så kan du testa något av det svåraste: "Jag känner att jag blir förbannad nu, jag går härifrån" - Det är grymt svårt men försök. Det underlättar så mycket och dina föräldrar kommer bli stolta :)

2009-07-30 @ 14:20:23
URL: http://qes.blogg.se/
Postat av: Jessica

Och "David" - Du uttrycker dig jättebra =)

2009-07-30 @ 14:21:26
URL: http://qes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0